Publiczna Szko豉 Podstawowa w P這cochowie
Nawigacja
Strona G堯wna
O szkole
Nasz patron
Nasz hymn
Nasze sukcesy
Aktualno軼i
Oddzia przedszkolny
Kalendarz szkolny
Rada Pedagogiczna
Samorz康 Uczniowski
Rada Rodzic闚
Statut szko造
Misja i wizja Szko造
Koncepcja Szko造
Program Wychowawczo-Profilaktyczny
Promujemy talenty!
Kontakt
Szukaj
Galeria
Podr璚zniki na rok szkolny 2017/2018
Sze軼iolatek w szkole
Akcje charytatywne
Pracownie multimedialne
Innowacje pedagogiczne
Harmonogram rekrutacji
Ostatnie Artyku造
Andrzejki 2017
Dzie Pluszowego Misia
11 listopada w nasze...
Wycieczka do Warszawy
Savoir-vivre, czyli ...
Koncepcja Szko造
Uzasadnienie przyst徙ienia do konkursu na dyrektora Publicznej Szko造 Podstawowej im. b. Jana Paw豉 II w P這cochowie.
Zg豉szam swoj kandydatur na stanowisko dyrektora Publicznej Szko造 Podstawowej im. b. Jana Paw豉 II w P這cochowie, poniewa uwa瘸m, 瞠 dzi瘯i posiadanym kwalifikacjom oraz w豉軼iwym cechom osobowo軼i, b璠 mog豉 sprosta zadaniom, jakie stoj przed dyrektorem szko造. Szko豉 w P這cochowie, to pierwsza palc闚ka, w kt鏎ej pracuj od uko鎍zenia studi闚. W tym roku we wrze郾iu minie 25 lat mojej pracy w tej szkole. Wci捫 jednak mam nowe pomys造, kt鏎ych realizacja przyczyni豉by si do poprawy warunk闚 pracy szko造. 20 lat pracowa豉m jako nauczyciel j瞛yka polskiego i historii, a przez ostatnie 5 by豉m dyrektorem tej szko造. Ponadto: - opr鏂z wykszta販enia wy窺zego posiadam 鈍iadectwo uko鎍zenia studium pedagogicznego, zdoby豉m dyplomy uko鎍zenia studi闚 podyplomowych z: - 4- semestralne w zakresie filologii polskiej; - 2- semestralne w zakresie historii, specjalno嗆 nauczycielska; - 3- semestralne w zakresie bibliotekoznawstwa z informacj naukow i edukacj czytelniczo- medialn; - 3- semestralne w zakresie mened瞠r o鈍iaty i kultury- zarz康zanie o鈍iat i kultur; - znam szczeg馧ow specyfik swojej szko造; - mam doskona造 kontakt z nauczycielami, uczniami i rodzicami; - jestem osob bezpo鈔edni, 豉two nawi您uje kontakty; - b璠 d捫y豉 do systematycznego unowocze郾ienia bazy dydaktycznej; - potrafi pozyskiwa 鈔odki finansowe od sponsor闚; - dotychczasow prac na stanowisku dyrektora uwa瘸m za okres niezwykle udany.
Dyrektorem Publicznej Szko造 Podstawowej im. b. Jana Paw豉 II w P這cochowie jestem od 1 wrze郾ia 2007 roku. Podejmuj帷 si tej funkcji mia豉m 20- letni sta pracy w tej plac闚ce, dlatego uwa瘸m, 瞠 doskonale znam 鈔odowisko uczniowskie, potencja nauczycieli i zaanga穎wanie rodzic闚. Przez okres 5 minionych lat dba豉m o sw鎩 rozw鎩, poszerzaj帷 swoj wiedz z technologii informacyjnej, pedagogiki i prawa o鈍iatowego. Zreszt nie tylko ja, czynili to r闚nie nauczyciele. Stara豉m si organizowa r闚nie wiele form doskonalenia zawodowego proponowanych przez edukator闚 zewn皻rznych. W trakcie pracy na stanowisku dyrektora szko豉 moja odnios豉 wiele sukces闚. Za najbardziej presti穎wy uwa瘸m zaj璚ie I miejsca w og鏊nopolskim konkursie ,,Gotuj z Pascalem’’. Dzi瘯i wygranej pozyskali鄉y 10 tys. z這tych, kt鏎e przeznaczyli鄉y na remont zaplecza gospodarczego. Ponadto Pascal Brodnicki odwiedzi nasz szko喚, razem z uczniami gotowa i przygotowywa pocz瘰tunek dla zaproszonych go軼i. Staram si uwra磧iwia moich uczni闚 na potrzeby innych. Co roku uczestnicz w akcjach charytatywnych. Szko喚 spo鈔鏚 innych na terenie naszej gminy wyr騜niaj: - Gminny Konkurs Papieski organizowany od 4 lat w kategorii: wiedzy, plastyczny i literacki. - r闚nie od 4 lat P這cocholandia- 鈍i皻o czterech wsi. Dochody z festynu przeznaczane by造 dot康 na: plac zabaw, remont i wyposa瞠nie oddzia逝 przedszkolnego, remont holu dolnego, wydatki zwi您ane z uroczysto軼i nadania szkole imienia b. Jana Paw豉 II. W trosce o popraw warunk闚 nauki i pracy przez okres 5 lat uda這 si wykona: remont generalny 3 豉zienek, po這瞠nie nowego dachu, remont i wyposa瞠nie zaplecza gospodarczego i oddzia逝 przedszkolnego, remont kot這wni, po這瞠nie nowych pod堯g w 3 salach lekcyjnych i na holu dolnym, docieplenie i malowanie szko造 , zakupi nowe 豉wki i krzes豉 dla uczni闚, biurka dla nauczycieli, zagospodarowa teren przed szko陰 (nowe 豉weczki, mini plac zabaw, nowe ogrodzenie), zagospodarowa teren poza szko陰. Wzbogacaj帷 baz dydaktyczn uda這 si kupi b康 pozyska: - wyposa瞠nie pracowni informatycznej: 10 komputer闚, laptop, skaner, drukarka; - tablic interaktywn; - dwa telewizory; - rolety; - pomoce dydaktyczne od sponsor闚 za oko這 5 tysi璚y z這tych.
Charakterystyka szko造
Publiczna Szko豉 Podstawowa im. b. Jana Paw豉 II w P這cochowie w obecnej siedzibie mie軼i si od 1 wrze郾ia 1987r. Organem prowadz帷ym szko喚 jest gmina Pu速usk. Szko豉 w obwodzie posiada 3 wioski: P這cochowo, Lipniki Stare i Kokoszk. Dzi瘯i zorganizowaniu dojazdu od wrze郾ia 2007r. przybywaj do nas dzieci z o軼iennych wiosek. W roku szkolnym 2011/2012 odnotowali鄉y dzieci z Je瞠wa, Kozieg堯w, Witek, Niest瘼owa, 瘼ic i Bulkowa Nowego. W szkole dzia豉j organizacje uczniowskie: samorz康 uczniowski i PCK. W bie膨cym roku szkolnym uczniowie klas 4-6 uczestniczyli w zaj璚iach pozalekcyjnych w ramach projektu europejskiego,, Nasza wiedza nasz wizyt闚k’’. a) Zaj璚ia rozwijaj帷e z j瞛yka angielskiego i matematyki; b) Zaj璚ia wyr闚nawcze z j瞛yka polskiego. W roku szkolnym 2012/2013 uczniowie klas 1-3 b璠 uczestniczyli w zaj璚iach pozalekcyjnych w ramach projektu europejskiego ,,Pod wiatr’’. Stworzonych zostanie 11 grup. B璠 to nast瘼uj帷e zaj璚ia: a) Nauka czytania i pisania; b) Zaj璚ia logopedyczne; c) Zaj璚ia korekcyjno- kompensacyjne.
Kadra plac闚ki
W roku szkolnym 2011/2012 w szkole pracowa這 10 nauczycieli. Wszyscy zatrudnieni byli zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami. Nauczyciele uczestnicz w formach doskonalenia wewn皻rznego i zewn皻rznego. Jedna osoba w tym roku uko鎍zy豉 studia podyplomowe. Nauczyciele zdobywaj kolejne stopnie awansu zawodowego. W chwili obecnej siedmiu nauczycieli jest dyplomowanych, jeden mianowany i dw鏂h kontraktowych. Ponadto w szkole zatrudnionych jest: jeden referent ¾, dwie sprz徠aczki, czterech palaczy w sezonie grzewczym oraz trzy osoby w ksi璕owo軼i w wymiarze 5/40 ka盥a z nich.
Charakterystyka bazy socjalnej
Szko豉 posiada: sze嗆 sal lekcyjnych, sal oddzia逝 przedszkolnego, pracowni internetow, nowe boisko sportowe ze sztuczn nawierzchni, niewielki plac zabaw, bibliotek szkoln, gabinet higieny szkolnej, gabinet dyrektora, sekretariat, pok鎩 nauczycielski. Baza socjalna zapewnia uczniom, pracownikom oraz innym osobom przebywaj帷ym w niej zdrowe, bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Na uwag zas逝guje dobrze zagospodarowany teren wok馧 szko造. Jedynym mankamentem plac闚ki jest brak sali gimnastycznej.
Diagnoza aktualnego stanu plac闚ki
W ci庵u pi璚iu lat pracy na stanowisku dyrektora szko造 prowadzi豉m w豉sn dokumentacj oraz analizowa豉m dokumentacj przygotowan przez kadr nauczycielsk. Do najwa積iejszych zaliczy豉bym: sprawozdanie z pracy nauczycieli, zapisy w ksi璠ze protoko堯w rady pedagogicznej, sprawozdania z nadzoru pedagogicznego. Do mocnych stron naszej szko造 mo積a zaliczy: - szko豉 z tradycjami; - cieszy si dobr opini w 鈔odowisku lokalnym; - plac闚ka przyjazna dla ucznia; - dobre przygotowanie do nast瘼nego etapu kszta販enia; -szeroka oferta zaj耩 pozalekcyjnych; - r騜norodno嗆 konkurs闚 wewn皻rznych; - kompetentna i zaanga穎wana kadra pedagogiczna; - wysoki poziom zadowolenia rodzic闚 z dzia豉lno軼i Rady Rodzic闚; - bardzo dobra wsp馧praca z wieloma instytucjami: Pu速usk Bibliotek Publiczn im. J. Lelewela w Pu速usku, MCKiS w Pu速usku, Nadle郾ictwem Pu速usk, MOPS w Pu速usku, Domem Polonii w Pu速usku, Poradni Psychologiczno- Pedagogiczn w Pu速usku i wieloma innymi.
Kszta販enie
Podstawowym celem istnienia szko造 i najlepsz jej wizyt闚k jest wysoki poziom kszta販enia. Rezultaty nauczania s wymierne, uwidaczniaj si w sukcesach uczni闚 startuj帷ych w r騜norodnych konkursach wewn皻rznych i zewn皻rznych. W naszej szkole wyniki nauczania s zadowalaj帷e. Promocja uczni闚 te jest wysoka( w roku szkolnym 2011/2012 jeden ucze, mimo wszelkich dzia豉 wspieraj帷ych podejmowanych przez nauczycieli, nie otrzyma promocji do klasy programowo wy窺zej). Elementem sk豉daj帷ym si na diagnoz poziomu osi庵ni耩 uczni闚 jest te sprawdzian zewn皻rzny klas sz鏀tych. Wyniki sprawdzianu zewn皻rznego corocznie plasuj si na poziomie 鈔ednim na poziomie gminy i powiatu. Dokonywana jest jako軼iowa i ilo軼iowa analiza wynik闚. Nauczyciele opracowuj kontekstow interpretacj przyczyn uzyskanych wynik闚, formu逝j wnioski do dalszej pracy. Aby zadba o wy窺ze wyniki nauczania od kilku lat uczniowie klas 6 i 5 pisz sprawdziany pr鏏ne a uczniowie klasy 3 sprawdziany kompetencji przygotowane przez wydawnictwo OPERON i sprawdzian OBUT. Ponadto zamierzam wprowadzi korzystne zmiany w planach nauczania, aby zwi瘯szy szanse edukacyjne i podnie嗆 wyniki sprawdzian闚 przeprowadzonych w klasie sz鏀tej. Plany wynikowe z poszczeg鏊nych zaj耩 edukacyjnych powinny by tak skonstruowane, aby zapewni ka盥emu uczniowi osi庵anie systematycznych post瘼闚. Jako嗆 tych program闚 musi umo磧iwia rozw鎩 osi庵ni耩 edukacyjnych uczni闚. Mi璠zy innymi pod tym k徠em b璠 wnikliwie analizowa豉 plany dydaktyczne wszystkich przedmiot闚. Za rzecz niezwykle wa積 uwa瘸m dalsze doskonalenie nauczycieli, nie tylko w zakresie analizowania sprawdzian闚, ale przede wszystkim kszta販enia od klasy ,,0’’ umiej皻no軼i kluczowych badanych w czasie sprawdzian闚. W klasie,,0’’ przeprowadzone s 2 razy w roku sprawdziany, kt鏎e wnikliwie analizujemy na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. W bie膨cym roku szkolnym 50% pierwszoklasist闚 to 6- Latkowie. W czerwcu nasza szko豉 pozyska豉 certyfikat ,,Szko豉 przyjazna dla 6- latka’’. Za bardzo wa積e uwa瘸m monitorowanie realizacji podstawy programowej. Zamierzam ustali szczeg馧owe procedury monitoringu, zamie軼i je w planie nadzoru pedagogicznego, zapozna z nimi nauczycieli i systematycznie kontrolowa realizacj podstawy programowej, zgodnie z ustalonymi procedurami Chcia豉bym zainteresowa nauczycieli ocenianiem kszta速uj帷ym, kt鏎e znacznie bardziej ni tradycyjne, pozwala uczniom na zrozumienie pope軟ianych b喚d闚 i ich przyczyny, rozbudza w nich odpowiedzialno嗆 za w豉sn wiedz, a co za tym idzie- szybsze osi庵ni璚ie satysfakcjonuj帷ych efekt闚. Zamierzam w nast瘼nym roku szkolnym zorganizowa szkolenie rady pedagogicznej po鈍i璚one temu tematowi. Bardzo cieszy mnie postawa cz這nk闚 rady pedagogicznej. Wszyscy pracuj niezwykle ofiarnie. Tworz zgran grup. Chcia豉bym zadba o doskonalenie u kadry pedagogicznej umiej皻no軼i komunikacyjnych i negocjacyjnych, o prac z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, rozwi您ywaniu problem闚 wychowawczych , wsp馧pracy z rodzicami i planowaniu w豉snej pracy. Chocia zdecydowana wi瘯szo嗆 nauczycieli przekroczy豉50 lat, to brak w鈔鏚 nich oznak wypalenia zawodowego. Nauczyciele s pe軟i optymizmu, entuzjazmu, otwarci na zmiany i nowe wyzwania. Za rzecz niezmiernie wa積 w prowadzeniu polityki kadrowej i nadzoru pedagogicznego uwa瘸m utrzymanie dobrych relacji interpersonalnych, w豉軼iwy klimat szko造. Jestem g喚boko przekonana, 瞠 szko豉 powinna by miejscem, w kt鏎ym obowi您uj przejrzyste zasady i warto軼i, wszyscy czuj si bezpiecznie i uto窺amiaj si z plac闚k. Pe軟i帷 nadz鏎 pedagogiczny zawsze b璠 preferowa豉 u nauczycieli takie cechy jak: sprawiedliwo嗆, refleksyjno嗆 , odpowiedzialno嗆, samodyscyplin i tw鏎czy krytycyzm.
Wychowanie i opieka
Szko陰 powinna skupi si na podstawowych, uniwersalnych warto軼iach dlatego chcia豉bym, by funkcjonowanie plac闚ki opiera這 si na zasadach demokratycznych , by nasza szko豉 zach璚a豉 uczni闚 do aktywnego 篡cia w spo貫cze雟twie. Dzi瘯i niewielkiej liczebno軼i uczni闚 w poszczeg鏊nych klasach szko豉 jest w stanie zapewni indywidualne podej軼ie do ka盥ego z nich z osobna. Planuj wzmocni dzia豉nie plac闚ki z zwi您ku z post瘼uj帷ym ubo瞠niem spo貫cze雟twa w kierunku rozpoznania i dzielenia pomocy uczniom z rodzin o niskim statucie materialnym. Ubolewam najbardziej nad jedn 10 osobow rodzin, gdzie panuje bieda. Rodzice nie wywi您uj si ze swoich obowi您k闚. Pracownicy UM Pu速usk, uczniowie i nauczyciele pomagaj na miar swoich mo磧iwo軼i. Zdaje sobie spraw, 瞠 dom rodzinny to najwa積iejsze miejsce kszta販enia osobowo軼i m這dego cz這wieka. Rezultat pracy wychowawczej szko造 w ca這軼i zale篡 od konsekwentnego wsp馧pracowania z domem rodzinnym. Chcia豉bym, aby ta wsp馧praca by豉 efektywna i obejmowa豉 wszystkich rodzic闚. Nasz szko豉 nie boryka豉 si dotychczas z agresj, piciem alkoholu, paleniem papieros闚 czy za篡waniem narkotyk闚. Uczniowie w naszej szkole czuj si bezpiecznie. Ma to zwi您ek z racjonalnie zaplanowanymi dy簑rami, dobr prac wychowawcz oraz tym, 瞠 w niedu瞠j szkole nauczyciele doskonale znaj swoich uczni闚(nie s oni anonimowi) i mog reagowa natychmiast po zauwa瞠niu niepo膨danych symptom闚. W dzia豉niach tych wsp馧pracujemy z rodzicami, poradni psychologiczno- pedagogiczn, policj, stra膨 po瘸rn. Chc stworzy warunki do rozwijania samorz康no軼i uczniowskiej, promowa inicjatywy oraz umo磧iwia prac zespo這w. B璠 docenia豉 i piel璕nowa豉 wszelkie przejawy uczniowskiej inicjatywy, pracy zespo這wej, kt鏎a przyniesie korzy軼i szkole, 鈔odowisku. Chcia豉bym, aby w rezultacie naszych dzia豉 wychowawczych absolwent naszej szko造 by cz這wiekiem: - potrafi帷ym samodzielnie zdobywa potrzebne informacje, - znaj帷ym i szanuj帷ym tradycje rodzinne, szkolne i narodowe, - dumnym ze swojego miejsca urodzenia i wychowania, - tw鏎czym, umiej帷ym wyrazi swoje opinie, uczucia i s康y, - wra磧iwym na otaczaj帷y go 鈍iat, - dbaj帷ym o w豉sne zdrowie i bezpiecze雟two, - znaj帷ym swoje prawa i obowi您ki; Chcia豉bym, aby nasza szko陰 by豉 nadal otwarta na 鈔odowisko lokalne. B璠 wspiera豉 takie przedsi瞝zi璚ia jak: organizacja imprez kulturalnych dla 鈔odowiska, udzia w imprezach sportowych i kulturalnych, akcjach charytatywnych. Pragn, by s這wa naszego patrona b這gos豉wionego Jana Paw豉 II "Wymagajcie od siebie, nawet gdyby inni od was nie wymagali’’ zach璚a造 nas wszystkich do wzmo穎nej pracy dla 鈔odowiska szkolnego, regionu, kraju.
Promocja szko造
Funkcjonowanie szko造 w 鈔odowisku wymaga od dyrektora otwarcia na potrzeby 鈔odowiska oraz promowania pozytywnego wizerunku plac闚ki. Zawsze mog liczy na pomoc i zrozumienie rodzic闚. Bardzo anga簑j si w sprawy szko造. Mam w nich wspania造ch sojusznik闚. Ich pomoc nie ogranicza si tylko do nak豉d闚 pieni篹nych. Chocia hojno嗆 niekt鏎ych jest olbrzymia. Dlatego, z pomoc rodzic闚 od kilku lat organizujemy P這cocholandi i Gminny Konkurs Papieski. W pa寮zierniku zamierzamy zorganizowa uroczysto嗆 nadania naszej szkole imienia b. Jana Paw豉 II. B璠 kontynuowa豉 dzia豉nia promuj帷e nasz szko喚 w 鈔odowisku lokalnym poprzez: uaktualnienie wydarze z 篡cia szko造 na tablicy w holu dolnym ,,Teraz My’’ , zamieszczeniu w prasie lokalnej i na stronie internetowej informacji o sukcesach i wydarzeniach szko造, utrzymywanie kontakt闚 z lokalnymi instytucjami wspieraj帷ymi dzia豉nia wychowawcze i opieku鎍ze. B璠 kontynuowa豉 wydanie na zako鎍zenie roku szkolnego, naszej szkolnej gazetki ,,P這cochowo-echo szko造’’, kt鏎a cieszy si olbrzymim zainteresowaniem ze strony rodzic闚.
Podsumowanie
Uj皻e w mojej koncepcji funkcjonowania i rozwoju szko造 plany nie wyczerpuj tematyki 瘸dnego z wymienionych dzia堯w ani listy moich pomys堯w na usprawnienie jej pracy. Jestem przekonana, 瞠 najlepszym sposobem w procesie ewaluacji i wychowania jest dawanie dobrego przyk豉du. Dzieci, zar闚no te m這dsze jak i starsze, potrzebuj wzorc闚 篡cia w zgodzie z w豉snymi warto軼iami. O sukcesie i jako軼i dobrej szko造 鈍iadcz nie tylko dzia豉nia dyrektora, ale przede wszystkim wzajemna, rzetelna i 篡czliwa atmosfera tych wszystkich, kt鏎zy tworz w wi瘯szym lub mniejszym stopniu spo貫czno嗆 szkoln . Czuj si osob gotow do przej璚ia odpowiedzialno軼i za sprawy o鈍iaty i prawid這wy rozw鎩 m這dego pokolenia. Jestem g喚boko przekonana, 瞠 dzi瘯i serdeczno軼i i wsparciu ze strony organu nadzoruj帷ego i prowadz帷ego, rodzic闚, nauczycieli, uczni闚, pracownik闚 administracji i obs逝gi nawet najtrudniejsze sprawy b璠 mog豉 rozwi您ywa szanuj帷 ludzk godno嗆, w drodze kompromisu i dialogu.
Mam nadziej, 瞠 moje zamierzenia zostan ocenione jako realne i korzystne dla 鈔odowiska szkolnego.
Logowanie
Nazwa U篡tkownika

Has這



Zapomniane has這?
Wy郵emy nowe, kliknij TUTAJ.


Za堯 : W豉sne Darmowe Forum | W豉sn Stron Internetow | Zg這 nadu篡cie